מה זה שמן ריק סימפסון ולמי מיועד?

בקבוק שמן סיבידי

שמן קנאביס, הוא אחת מצורות הצריכה השכיחות ביותר של קנאביס רפואי. בעשורים האחרונים הולכות ומתרבות הראיות המדעיות אודות סגולותיו הרפואיים של קנאביס ויכולתו לסייע במגוון רחב של בעיות רפואיות ומחלות. קיימים סוגים רבים של שמני קנאביס המכילים אחוזים שונים של הרכיבים הפעילים בצמח. שמן ריק סימפסון, הוא אחד משמני הקנאביס, אשר אינם מוכרים על ידי הממסד הרפואי. מהו שמן ריק סימפסון?  לאילו מחלות הוא יכול לסייע?

  • מהו שמן ריק סימפסון?
  • מהו THC?
  • למי מיועד שמן ריק סימפסון?
  • האם שמן ריק סימפסון יכול לרפא מסרטן?

מהו שמן ריק סימפסון?

שמן ריק סימפסון, על שמו של ריק סימפסון, הוא שמן קנאביס המכיל ריכוזים גבוהים של THC הרכיב משנה התודעה בקנאביס. ריק סימפסון, אזרח קנדי שחלה בסרטן ורקח בעצמו שמן קנאביס טען שהשמן ריפא אותו מסרטן. המקרה של סימפסון עורר את תשומת ליבם של רבים בעולם שהחלו לצרוך את השמן (על פי מרשם שסימפסון פרסם ברשתות) וטענו שהשמן יעיל לטיפול במחלת הסרטן. עם זאת חשוב להדגיש כי שמן ריק סימפסון אינו חומר רפואי הנתון לפיקוח ובשונה מקנאביס רפואי מאושר, את השמן יוצרים לרוב אנשים ללא השכלה כימית או רפואית ולא פעם נרקח בסביבה ביתית. נטילת השמן עלולה לגרום לתופעות לוואי בשל אחוזי THC גבוהים ובהן-בחילה, ירידה בלחץ דם, בלבול, בעיות זיכרון, חרדה ולעיתים פסיכוזה.

מהו THC? 

צמח הקנאביס מכיל עשרות חומרים פעילים שניתן לחלק ל-3 קבוצות עיקריות: קנבינואידים, טרפנים ופלבונואידים. שני הקנבינואידים המרכזיים בצמח, שהם גם הנחקרים ביותר הם CBD, הרכיב שאינו משנה תודעה ואינו ממכר בקנאביס ו-THC . THC או בשמו המלא, טטראהידרוקנאבינול, הוא קנבינואיד הפסיכואקטיבי בקנאביס אשר גורם תחושת "היי". מרבית הסגולות הרפואיות המיוחסות לקנאביס, מגיעות לו הודות לרכיב CBD, אולם גם ל-THC, יתרונות רפואיים. שמן "ריק סימפסון" מכיל אחוזים גבוהים מאוד של THC . להכנת השמן דרושות כמויות אדירות של קנאביס (קילו קנאביס עבור 100 גרם שמן) והוא מכיל למעלה מ-80 אחוז THC. 

למי מיועד שמן ריק סימפסון?

בשנים האחרונות עם הרחבת חקר הקנאביס וסגולותיו הרפואיות, נמצאו ראיות לכך שקנאביס מסייע לחולים בסרטן. חלק גדול מהמחקרים נעשה על בעלי חיים או בתנאי מעבדה ומצא כי הקנאביס גרם להרג תאים סרטניים, עזר לעצור את התפשטותם וכן לסייע לשיפור יעילות ההקרנות בטיפול בחולי סרטן. למרות שהתוצאות מבטיחות, עדיין נדרשים מחקרים גדולים וארוכי טווח על מנת להבין באופן מלא כיצד משפיעים קנבינואידים וזני קנאביס שונים על תאים סרטניים. סימפסון החליט לנסות את שמן הקנאביס לאחר שקרא תוצאות מחקר מ-1975 שנערך ב- Tested Source על עכברים שחלו בסרטן ריאות ומסקנותיו היו כי קנבינואידים THC ו-CBN האטו את צמיחת סרטן הריאות.  כאמור מחקרים מצביעים על פוטנציאל רפואי של קנאביס להאטת תאים סרטניים אך הם טרם הושלמו. עם זאת, הוכח כי קנאביס מסייע לתופעות לוואי הנגרמות ממחלה הסרטן ומהטיפולים בה. 

האם שמן ריק סימפסון יכול לרפא סרטן?

מאז רקח סימפסון את שמן הקנאביס שלו וטען כי הוא ריפא אותו מסרטן, התקיימו מחקרים מספר אשר מצאו כי הקנאביס משפיע על תאים סרטניים, הורג אותם, מצמצם את התפשטותם ואף מסייע לפעולת התרופות הכימותרפיות. עם זאת מחקרים אלו בתחילת דרכם ולא ניתן לטעון כי קנאביס מרפא סרטן. יתרה מזאת, שמן ריק סימפסון מעולם לא נבדק במחקר קליני. ע"פ מכון הבריאות האמריקאי (NIH), שמן ריק סימפסון לא נבדק מעולם מדעית ואין הוכחה כי הוא יכול לרפא סרטן. עם זאת רבים ברחבי העולם המשתמשים בשמן זה, טוענים כי הוא סייע להם רבות ואף הביא לריפוי מהמחלה.